פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

החלפות מים באקווריום

מחיר: 1 ₪
משלוח אקספרס דרך חברת שליחויות בין 3-5 ימי עסקים: 25 ₪
זמן אספקה: 5 ימים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • זמן אספקה: עד 5 ימים 
  • קניה מאובטחת ושירות לקוחות מעולה 
קניה בטוחה

מידע נוסף

איך לנקות אקווריום

לא משנה סוג וגודל האקווריום, אופן הטיפול או התחזוקה יהיה כמעט זהה בכל מצב. ניקיון האקווריום נועד לוודא את אריכות ואיכות ימי חייהם של הדגים באקווריום גם אם הם לא דורשים יותר מדי תחזוקה בסך הכל. את האקווריום יש לנקות על בסיס קבוע ובייחוד כאשר שמים לב שהמים הפכו לעכורים.

 

להקפיד על תחזוקה שוטפת

כדי לוודא שהאקווריום ותכולתו יתוחזקו כמו שצריך, יש להקפיד על תחזוקה שוטפת מייד לאחר ההקמה הראשונית. אחד החלקים העיקריים בתהליך הוא הניקיון השוטף. לא מדובר במשימה מורכבת יתר על המידה אך כן נדרש להבין מה יש לנקות, איך לעשות זאת ובמה אסור להשתמש.

 

החלפות מים באקווריום

לא צריך לרוקן את תכולת האקווריום כל פעם שרוצים לנקות אותו, להפתעת ורווחת חובבי האקווריומים. מי שרוצה לעשות זאת בכל מקרה עשוי לבזבז זמן וליצור בלגן, כך שאין זה מומלץ.

בכל משטח וחלק באקווריום תתרבה בקטריה מסוג אחר. תפקידה להוות חלק מהסינון הביולוגי הטבעי ולתרום לשמירה על איזון חיידקי במיכל.

הוצאת שלל הפריטים הקיימים באקווריום וניקיונם עשוי לפגוע בבקטריות הדרושות לסינון המים ולתמיכה באיזון ושמירה על בריאותם של הדגים ושלל צורות החיים.

נכון הדבר גם לגבי הדגים החיים במיכל, אין צורך להוציאם במסגרת החלפה שגרתית (אשר מערבת את ריקון המיכל מ-10-15 אחוזים ממימיו). לא רק שזו תהיה פעולה מיותרת אלא גם כזו שעשויה לגרום למתח או פציעה פיזית לדגים בעת המעבר.

 

איך יודעים אם הגיע הזמן להחליף מים באקווריום?

גם אם  מי האקווריום נראים צלולים, ערבוב המצע בתחתית המיכל עלול לחשוףכמות זבל מפתיעה,שתצוף כלפי מעלה.

הזבל מגיע מחלקיקי מזון אשר נופלים לתחתית האקווריום ומתמוססים, בנוסף לצואת ושתן הדגים, כךשנוצרת שכבה של ביצה רעילה ביותר. בנוסף, ישנם חלקי זבל מזהמים אשר לא ניתן לראות, כמו גם תוצרי לוואי בלתי נראים כגון ניטראט ופוספאט.

איכות מים שכזאת גורמת לסטרס עצום על הדגים, מה שהופך אותם פגיעים למחלות. רמות ניטראט גבוהות  יעכבו את קצב גדילתם של הדגים הצעירים ויכולים להפריע לרבייה בדגים מבוגרים.ניטרטים גם יעודדו התפתחות של אצות (ירוקת שיש לנקות). לפוספטים יש השפעה דומה.

לסיכום: החלפת מים היא הדרך הטובה ביותר לשמור על רמות ניטראט ופוספט נמוכות.

 

פסולת אינה הסיבה היחידה שבגללה יש צורך בהחלפות מים

חשוב לדעת: יסודות קורט ומינרלים במים חשובים לבריאות הדגים במיכל, כמו גם יציבות הכימיה במים.במשך הזמן, היסודות מתכלים או מסוננים החוצה. אם הם לא יוחלפו, רמות ה-pHשל המים יירדו. יתר על כן, חוסר מינרלים  ישפיע לרעה על המרץ והבריאות של הדגים.

לסיכום: בהחלפות מים יחודשו מינרלים רצויים.

 

באיזו תדירות צריך להחליף מים באקווריום?

החלפות מים צריכות להיות חלק מהתחזוקה השוטפת של האקווריום.התדירות תשתנה במקצת תלוי בגורמים רבים. באקווריום קטן יש להחליף בתדירות גדולה יותר מאשר באקווריום גדול שמצויד היטב, כאשר באקווריום עמוס דגים התדירות גם תהיה גבוהה יותר.

עקרונית, ההמלצה היא להחליף  10-15 אחוזים של מים מדי שבוע.אם האקווריום עמוס דגים, יש להגדיל את החלפת המים לכדי 20 אחוזים בשבוע.יש אנשים שחושבים שאם הם מוסיפים מים לאקווריום, זה אותו דבר כמו החלפת  מים. אך זה לא המקרה, כי הוספת מים אינה מסירה את מהפסולת.

 

טיפים להחלפת מים: איך מנקים אקווריום קטן עד גדול?

- הכנת המים – רצוי לתת למים להישאר יום אחד בתוך המיכל על מנת לוודא שחומרים מסוכנים התאדו מהמים.  זה יאפשר לרמת החומציות להתייצב לפני הכנסת המים לאקווריום.

- לנקות את החצץ – כאשר מסלקים את המים הישנים, עדיף להוציא פסולת בעזרת שואב רפש מבין החצץ כדי לוודא את שאיבת כל הפסולת ששקעה.

- לא לגעת במסנן – ניקוי החצץ עלול לדלל מושבות חיידקים מועילות.הפילטר הוא המקום השני שבו המושבות האלה גדלות.לא מומלץ לשבש את שני המקומות באותו הזמן,לכן יש לקבוע זמן ניקוי אחר לפילטר.

 

איך מנקים ירוקת באקווריום?

קוטלי אצות מסחריים עשויים להקל משמעותית על עבודת התחזוקה בכך שימנעו מהאצות לגדול אך לא כל אחד מהם יתאים לכל סוג אקווריום ויש לבדוק בזהירות את החומרים הכימיים אשר רוצים להכניס למים. הסרת אצות עשויה להיות משימה מורכבת יחסית אשר דורשת:

- הוצאה של דקורציות מהאקווריום

- טיפול בחומר קוטל אצות (כמו מי חמצן)

- קטיפת אצות מאזורים בהן התיישבו (אם הן לא דבוקות חזק מדי לדקורציה)

- ניקיון ידני של הפילטר (במידת הצורך)

 

להתייעצות מקצועית עם פרפקט ריף

לפרפקט ריף מעל ל-20 שנות ניסיון בתחום תחזוקת האקווריומים ובריכות הנוי.מטרת החברה היא להעניקשירות אדיב ומקצועי ללקוחות פרטיים, משרדים, מסעדות, מלונות, חנויות ועוד. ישנם 2 צוותים זמינים בכל שעות היום עבור כל קריאה.

אם ברצונכם לקבל תמיכה מהמשרד המסור של פרפקט ריף, כדי לדאוג לצרכי ותחזוקת האקווריום שלכם, ניתן להתייעץ עם אחד הצוותים הגדולים בארץ ולהנות מתמיכה רצופה וזמינה של מומחים מקצועיים בענף.

להתייעצות מקצועית, קבלת פרטים, בירורים והזמנות יש להתקשר לפרפקט ריף במספר הטלפון: 03-744-3033.

ברוכים הבאים לאתר של פרפקט ריף !

מזמינים אתכם להנות ממשלוח חינם בקנייה מעל 250₪ לכל רחבי הארץ עד פתח הבית

** עד 15 קילו, לא כולל אקווריומים, לא כולל דגים **

no-lazy